دوربین بیبی کم (Babycam) چیست و آن را از کجا بخریم؟

بیبی کم

دوربین های بیبی کم دوربین های نظارتی هستند و همانطور که از نامشان پیداست دوربین های کودک هستند و برای امور مراقبتی مانند مراقبت از سالمندان و کودکان مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایا و معایب دوربین های بیبی کم :

این دوربین ها برای افرادی مناسب و کاربردی است که کودک و یا سالمند در منزل خود دارند و می خواهند انها را نظارت و کنترل کنند در حالی که در محل کار خود هستند. می توان از طریق تلفن همراه یا هر نمایشگر دیگری بصورت آنلاین فرد مورد نظر خود را چک کنید.

در این نوشته چند مورد از مزایا و معایب  دوربین های بیبی کم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیبی کم

مزایای نصب و استفاده از دوربین های بیبی کم :

 1- قیمت مقرون به صرفه نسبت به دوربین مداربسته : برای نصب دوربین مداربسته به موارد گوناگونی از جمله دستگاه دی وی آر، فیش، کابل، نصاب جهت نصب دوربین مداربسته و … نیاز دارید اما دوربین های بیبی کم نیاز به هیچ وسیله یا ابزار اضافی ای ندارند تنها وسیله ی مورد نیاز ممکن است پایه ی دوربین جهت نصب به دیوار باشد که در برخی از مدل ها این مورد دورن جعبه ی خودشان موجود است. مشاهده قیمت و خرید دوربین های بیبی کم

2- نصب و راه اندازی آسان دوربین بیبی کم در مقایسه با دوربین مداربسته : دوربین های بیبی کم به راحتی قابل نصب اند( در اصل نیاز به نصب ندارند فقط کافیست در محل مورد نظر قرار گیرند) اما در صورتی که قصد دارید روی دیوار نصب کنید کافیست پایه ی دوربین را داشته باشید، ولی نصب دوربین مداربسته به چندین مورد از جمله نصاب، دستگاه ذخیره ساز، ابزار جانبی دوربین مداربسته نیاز دارید.

3- برای راه اندازی دوربین بیبی کم به هیچ وسیه ی جانبی نیاز نخواهید داشت. دوربین های بیبی کم پکیج کامل هستند البته برای ذخیره تصاویر باید رم تهیه کنید ولی دوربین های مداربسته به چندین ابزار جانبی نیاز دارند.

4- تغییر زاویه دوربین بدون دخالت دست در دوربین های بیبی کم : اکثر دوربین های بیبی کم دارای قابلیت PTZ هستند یعنی با استفاده از گوشی موبایل می توان زاویه لنز و زوم را تغییر داد در حالی که در روزبین های مداربسته باید بصورت دستی این موارد انجام شود گرچه این قابلیت در دوربین های مداربسته ی PTZ هم موجود است ولی با قیمتهایی خیلی فراتر از دوربین های بیبی کم قابل خریداری است.

معایب نصب و استفاده از دوربین های بیبی کم :

1- مقاومت پایین در برابر گرد و غبار : دوربین های بیبی کم در مقابل گرد و خاک مقاومت بسیار پایینی دارند به همین دلیل اصلا قابل نصب در محیط های بیرونی نیستند و باید رسیدگی همیشگی شود ولی دوربین های مداربسته اگر مدت زیادی هم در مکان ثابتی باشند گرد و غبار مشکلی برای آنها ایجاد نمیکند.

2- به راحتی جدا میشوند. این دوربین ها چون خیلی راحت جدا میشوند به راحتی مورد سرقت قرار میگیرند به همین دلیل از لحاظ امنیت خیلی مطمئن نیستند.

3- ذخیره ی اطلاعات بر روی رم : اطلاعات دوربین های بیبی کم روی رم ذخیره میشوند به همین دلیل هیچ امنیتی از لحاظ نگهداری اطلاعات ندارند یعنی اگر شخصی دوربین بیبی کم شما را به سرقت ببرد شما هیچ اطلاعاتی نمیتوانید داشته باشید برای رهگیری که این بزرگترین ایراد دوربین های بیبی کم است البته این مورد بستگی به حضور شما در محل دوربین دارد که اگر اجسام قیمتی وجود نداشته باشد مشکلی ندارد.

برخی از ویژگی های دوربین های بیبی کم :

  • قابلیت چرخش لنز از طریق تلفن همراه (PTZ)
  • قابلیت پخش صدا از دوربین بیبی کم (بلندگو)
  • قابلیت دریافت صدا از دوربین بیبی کم (میکروفون)
  • راه اندازی آسان بدون نیاز به نصب
  • ضبط تصاویر روی حافظه رم
  • قابلیت اتصال به اینترنت برای ارسال تصاویر
  • دارای شبکه وای فای برای اتصال به دوربین بیبی کم در فاصلهی نزدیک (HOTSPOT)
maryam.ansari2020
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *